REGULAMIN
Zawody o Czopka ŚliwekOrganizator: Pszowskie Stowarzyszenie Strzeleckie KALIBERCel turnieju: Popularyzacja strzelectwa sportowego, przygotowanie klubowiczów do zawodów regionalnych i ogólnopolskich, integracja członków klubu PSS KALIBER oraz innych klubów sportowych.
Uczestnictwo: W zawodach mogą uczestniczyć strzelcy posiadający aktualną licencję PZSS oraz wszyscy posiadający pozwolenie na broń. Osoby bez pozwolenia na broń mogą uczestniczyć w zawodach pod opieką instruktoraTermin i miejsce zawodów: 26.07.2025 r. godz. 10:00. Zawody są rozgrywane na Strzelnicy rekreacyjno-sportowej w Pszowie, ul. Janusza Kusocińskiego 3, 44-370 Pszów.
Współrzędne GPS: 50.04910, 18.39785
Startowe, broń i amunicja
▪ Wysokość opłaty startowej (30 zł za konkurencje) widnieje na stronie klubu w miejscu rejestracji.
▪ Opłata w dniu zawodów jest wyższa (40 zł za konkurencje).
▪ Istnieje możliwość wypożyczenia broni klubowej, zawodnik zobowiązany jest zaznaczyć podczas rezerwacji miejsc opcję „wypożyczam broń ”, w oknie formularza.Postanowienia końcowe
▪ Z przyczyn niezależnych od organizatora nie wszystkie konkurencje muszą być przeprowadzone w poszczególnych zawodach.
▪ Sprawy sporne rozstrzyga Sędzia Główny Zawodów.
▪ Wszyscy uczestnicy muszą bezwzględnie przestrzegać przepisów bezpieczeństwa obowiązujących w strzelectwie sportowym i regulaminu strzelnicy.
▪ Interpretacja poszczególnych zapisów niniejszego regulaminu należy do organizatora.
KONKURENCJE:
DŻON ŁIK – PISTOLET
Broń: do tej konkurencji dopuszcza się pistolety i rewolwery centralnego zapłonu w kal. od 7,62 do 12 mm. Przyrządy celownicze mechaniczne lub optoelektroniczne (kolimatory, celowniki pryzmatyczne, itp.). Kompensatory nie są dozwolone. Magazynki o dowolnej pojemności.
Konkurencja: W tej konkurencji zawodnik strzela do celu typu poper
Odległość: 10m
Ilość celów: 6 poperów
Ilość przebiegów: 2
Czas przebiegu: bez limitu
Postawa strzelecka: stojąca
Komendy: Ładuj i przygotuj się, Jesteś gotów?, Uwaga+sygnał timera, jeśli skończyłeś – rozładuj, strzał kontrolny, kabura (lub pokrowiec)
Procedura strzelania: broń załadowana z PUSTĄ KOMORĄ NABOJOWĄ (kondycja 2), jest w kaburze a magazynki w ładownicach. Jeśli zawodnik nie ma kabury to broń leży na stoliku przed strzelcem na stanowisku z podpiętym magazynkiem i PUSTĄ KOMORĄ NABOJOWĄ z lufą skierowaną w kierunku celu, a cała broń znajduje się w obrysie stolika. Dodatkowe magazynki leżą również na stole.
Sygnał startowy: dźwięk timera. Na sygnał startowy – strzelec dobywa broń z kabury lub podnosi ją ze stolika, przeładowuje i ostrzeliwuje cele metalowe w jak najkrótszym czasie. Przebieg kończy się w momencie zestrzelenia wszystkich celów (cele muszą się położyć) lub w momencie upłynięcia maksymalnego czasu przeznaczonego na przebieg. Punkty obliczane są na podstawie faktora, czyli ilorazu ilości zdobytych punktów przez czas przebiegu. Każdy trafiony cel to 1 punkt. Iloraz podawany jest z dokładnością do 4 miejsc po przecinku. Jeżeli zawodnikowi skończy się czas to wpisana jest zdobyta ilość punktów przez 20 sekund. W czasie przebiegu zawodnikowi nie wolno się schylać po żaden przedmiot oraz opuszczać stanowiska aż do momentu kiedy sędzia na to zezwoli.
DZIKI BILL – PISTOLET
Broń: do tej konkurencji dopuszcza się pistolety i rewolwery centralnego zapłonu w kal. od 7,62 do 12 mm. Przyrządy celownicze mechaniczne lub optoelektroniczne (kolimatory, celowniki pryzmatyczne, itp.). Kompensatory nie są dozwolone. Magazynki o dowolnej pojemności.
Konkurencja: W tej konkurencji zawodnik strzela do celu typu poperOdległość: 15m
Amunicja: 10 szt. (pierwszy magazynek 8 szt, drugi magazynek 2 sztuki)
Ilość celów: 2 gong
iIlość przebiegów: 1
Czas przebiegu: 20 sekund
Postawa strzelecka: stojąca
Komendy: Ładuj i przygotuj się, Jesteś gotów?, Uwaga+sygnał timera, jeśli skończyłeś – rozładuj, strzał kontrolny, kabura (lub pokrowiec)
Procedura strzelania: broń załadowana (kondycja 1), jest w kaburze a magazynki w ładownicach. Sygnał startowy: dźwięk timera. Na sygnał startowy – strzelec dobywa broń z kabury i ostrzeliwuje cel metalowy nr 1 z pierwszego magazynka następnie robi wymianę magazynka i ostrzeliwuje cel nr 2. Przebieg kończy się w momencie wystrzelania całej amunicji lub w momencie upłynięcia maksymalnego czasu przeznaczonego na przebieg. Punkty obliczane są na podstawie faktora, czyli ilorazu ilości zdobytych punktów przez czas przebiegu. Każdy trafiony cel to 1 punkt. Iloraz podawany jest z dokładnością do 4 miejsc po przecinku. Jeżeli zawodnikowi skończy się czas to wpisana jest zdobyta ilość punktów przez 20 sekund. W czasie przebiegu zawodnikowi nie wolno się schylać po żaden przedmiot oraz opuszczać stanowiska aż do momentu kiedy sędzia na to zezwoli.WOJAK SZWEJK – KARABINBroń: dowolna broń centralnego zapłonu,Wyposażenie dodatkowe broni: Pas lub bipod.Przyrządy celownicze: dowolne, (mechaniczne, optyczne lub optoelektroniczne),Ilość strzałów ocenianych: 15 bez strzałów próbnychTarcza: 1 sztuka NT23p (popiersie żołnierza)Odległość: 100 mPostawa: stojąca – 5 strzałów, klęcząca- 5 strzałów, leżąca- 5 strzałówDozwolona ilość amunicji: max 15 sztuk amunicjiCzas konkurencji: 3 minutyProcedura strzelania: Po sygnale startowym należy ostrzelać swoją tarczę z 3 postaw – po 5 strzałów z każdej postawy, zaczynając z postawy stojącej, następnie klęczącej (minimum jedno kolano musi dotykać ziemi i nie może żaden pośladek dotykać ziemi) i na koniec z postawy leżącej. Po zakończeniu strzelania należy pozostać na stanowisku, broń rozładować i przedstawić sędziemu do kontroli.ŚWINIA W SZALE – KARABINBroń: karabin bocznego zapłonu,Przyrządy celownicze: dowolne, (mechaniczne, optyczne lub optoelektroniczne),Ilość strzałów ocenianych: 20Tarcza: 10 tarcz 3GUN. Ponumerowanych od 1 do 10Odległość: 10 m do 60 mPostawa: dowolnaCzas konkurencji: 1 minutaProcedura strzelania: Broń załadowana (kondycja 1). Po sygnale startowym należy ostrzelać każdą tarcze dwa razy, w kolejności numerowej tarcz od 1 do 10. Po zakończeniu strzelania należy pozostać na stanowisku, broń rozładować i przedstawić sędziemu do kontroli.
